Groots klanten binnenhalen

Google heeft veel verschillende facetten. Meestal typ je gewoon iets in je zoekbalk en wordt het automatisch gezocht bij het algemene tabblad van Google. Toch kun je ook specifieker zijn: er is ook de optie om te klikken op video’s, nieuws, afbeeldingen en shopping. Google shopping is dus een groot onderdeel van Google. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om jouw producten te adverteren bij Google Shopping. Zo kan je een groot publiek bereiken in één keer. Hiermee kan je jouw rendement snel verhogen en je bedrijf naar een hoger online niveau tillen.

Populair

Door met jouw webwinkel te adverteren in Google Shopping zijn je producten zichtbaar in Google, een van de grootste en populairste zoekmachines ter wereld. Dit zorgt er weer voor dat jouw webwinkel ook vaker bezocht wordt door mensen. Verder worden advertenties getoond bij alle zoekopdrachten die hieraan gerelateerd zijn, dus ook voor mensen die niet specifiek op Google Shopping zochten, maar in de algemene zoekbalk van Google. Zij worden dan alvast geattendeerd op jouw webshop. Zo heb je dus veel meer online verkeer dat naar jouw website gaat. Dit gaat overigens dus alleen over google en het is dan ook een apart marketingprogramma dat zich afspeelt binnen de zoekresultaten van google. Andere zoekmachines, zoals Bing, hebben hun eigen variant hierop, zoals Bing Ads. Dat werkt dan in grote lijnen ook hetzelfde als Google Ads.

Grote database

Ook heb je een grote database, wat ervoor zorgt dat je goede rapportage hebt. Een ander voordeel van Google Shopping is dat je meteen adverteert met je producten op een veelzijdige manier: niet alleen is de productomschrijving te zien die hoort bij de zoekwoorden die iemand gebruikt heeft, maar er komt ook meteen een afbeelding bij. En iedereen weet dat afbeeldingen sneller klanten trekken dan woorden. Een afbeelding en daarbovenop tekst is natuurlijk het allersnelst – en dat heb je als je Google Shopping gebruikt om te adverteren.